Wyjazdy integracyjne i motywacyjne już dawno stały się czymś normalnym. W wielu firmach podejmuje się takie właśnie działania, by zbudować dobrą atmosferę w zespołach i zmotywować pracowników do dalszego wysiłku. Wyjazdy incentive są jednak nieco inne, a dlaczego uznano je za efektywne narzędzie wspierania sprzedaży, dowiecie się za chwilę.
Weekend w dobrym ośrodku spa czy 4 dni w górskim schornisku nijak nie wpisują się w ideę wyjazdów incentive. To bardzo popularne rodzaje wyjazdów firmowych, którymi pracownicy bywają nawet znudzeni. Czym zatem różnią się wyjazdy incentive od tych zwykłych? „Incentive” ma wpisane w swoje znaczenie tak zwany efekt „wow”. Są to więc wyjazdy nieoczywiste, organizowane do miejsc, do których przeciętny turysta nigdy się nie wybierze i gwarantujące atrakcje „z najwyższej półki”. Firmy, które wykorzystują turystykę motywacyjną w formie wyjazdów incentive do mobilizowania swoich pracowników lub kontrahentów, doskonale zdają sobie sprawę ze skuteczności tego narzędzia.
Korzyści z wyjazdów incentive organizowanych dla pracowników
Wyjazdów tego typu nie proponuje się wszystkim pracownikom. To atrakcje, o które trzeba walczyć, osiągając najlepsze wyniki pracy. Ci, którzy skorzystają z takiego wyjazdu, stają się bardziej lojalni wobec swojej firmy i nie są chętni do poszukiwania innych pracodawców, a to już nawet jest wymierną korzyścią dla firmy, bo rekrutacja nowych pracowników bywa bardzo kosztowna. Zdecydowanie wzrasta także ich zaangażowanie w sprawy firmy i znacznie chętniej opowiadają oni o niej w czasie spotkań z rodziną czy ze znajomymi.
Mało tego, pracownicy walczący o taką nagrodę lub ci już korzystający z wyjazdów incentive znacznie chętniej przychodzą do pracy, bo ta przynosi im radość i satysfakcję. Uważa się także, że rzadziej popełniaja oni błędy, które często są bardzo kosztowne dla pracodawcy.
Wyjazdy incentive dla kontrahentów wpierają bezpośrednio wyniki sprzedaży
Organizowane dla kontrahentów wyjazdy incentive przynoszą firmie często natychmiastowy efekt w postaci wzrostu sprzedaży. Klienci stają się bardziej lojalni, co przekłada się na wzrost składanych zamówień. Co więcej, zwykle też efekty takich wyjazdów przynoszą duże korzyści na polu public relations. Klienci opowiadają chętnie o tych wyjazdach, wystawiając jednocześnie doskonałą opinię organizatorowi. Nawiązują także bliskie, przyjacielskie relacje z przedstawicielami firmy biorącymi także udział w wyjeździe, a jak wiadomo, kontakty osobiste są niezbędne w każdym biznesie.
Dokąd jechać i co zaoferować?
Wyjazdy incentive muszą proponować swoim uczestnikom atrakcje niedostępne dla każdego turysty. Rodzaj wyjazdu dobiera się do wytypowanej grupy uczestników. Dobrze odbierane są takie atrakcje jak zdobywanie szczytów Kaukazu, afrykańskie fotograficzne safari czy udział w rajdach offroadowych. Uczestnicy z pewnością dobrze odbiorą wyprawę do Wielkiego Kanionu w USA czy do Machu Picchu w południowym Peru.
Chcąc zaproponować wyjazd incentive swoim pracownikom lub kontrahentom, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, takich jak ci ukrywający się pod adresem www.wyjazdydlafirm.pl. To oni doradzą i zorganizują nawet najbardziej oryginalny wyjazd, który pozostanie w pamięci uczestników przez długi czas i skłoni ich do jeszcze lepszej współpracy z firmą.